Μάρκετινγκ σε ταραγμένο περιβάλλον

Για να δημιουργεί και να ικανοποιεί πελατειακές ανάγκες με επικερδή τρόπο στο σημερινό έντονα ανταγωνιστικό και ταραγμένο περιβάλλον, το μάρκετινγκ πρέπει να ακολουθεί διαδικασίες στρατηγικής επιχειρησιακής μονάδας.

Διαφορετικά, το μάρκετινγκ εκλαμβάνεται ως δαπάνη πολυτελείας και αποτελεί κάθε φορά τον πρώτο στόχο περικοπών, ακυρώνοντας έτσι πρωτοβουλίες της διοίκησης για την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.

Μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι ξεκάθαρα καταφατική.

Ναι, μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, με την προϋπόθεση ότι όλοι καταλαβαίνουμε για ποιο πράγμα μιλάμε και βλέπουμε όλοι τον ίδιο στόχο.

Ο ρόλος μας έγκειται στην ανάπτυξη και επίβλεψη μιας ομάδας που να καταλαβαίνει τι γίνεται στην αγορά, έτσι ώστε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά.

Δυστυχώς αρκετές φορές έχουν παρεξηγηθεί οι έρευνες αγορών ως εργαλεία και πολλοί τις χρησιμοποιούν για να καλύπτουν τις αποτυχίες τους. Έχω πολλές φορές τονίσει ότι δεν υπάρχει καταναλωτής σήμερα που να γνωρίζει αυτό που ακόμα δεν υφίσταται.

Αυτό είναι δουλειά των επιχειρήσεων, όχι μέσα από το διαχειριστικό μάρκετινγκ, αλλά μέσα από την καινοτομία, μέσα από το τολμηρό και δημιουργικό μάρκετινγκ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Marketing in a turbulent environment

Τo create and satisfy customers needs profitably in today’s highly competitive and turbulent environment, marketing should follow strategic business unit procedures.

If this is not achieved, marketing will be considered an unnecessary expense and will be included in the cuts list, thus negating managerial initiatives for company growth.

Can we change this?

The answer to that question is clearly yes.

Yes, we can change this, provided that we all understand, talk and are aligned on the same goal.

Our role lies into the development and supervision of a team which understands what happens in the market, so that we are always one step ahead.

Unfortunately, sometimes market surveys have been misunderstood as a tool and many executives use them to cover their own failures. I have repeatedly stressed that there is no consumer today who knows what a product that does not yet exist could do.

This can only be done by organisations that encourage innovation and implement daring and creative marketing.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *