Marketing and recession in Greece

The economic crisis and the ongoing recession have already changed and will continue to change consumers’ habits, attitude ​​and behavior.

The shrinking income changed spending priorities:

  1. Desire marketing aligned to affordability and «best value for less money» strategy is predominant.
  2. The income reduction affects spending even for basic consumer goods. Spending follows sufficient thinking and cheaper options are constantly being sought.
  3. Consumers:
    • go shopping less often and buy fewer goods,
    • avoid large purchases and limited by the contents of their wallets,
    • watch every single charge and study their bills with great care,
    • chase promos and remain extremely skeptical and cautious of any new proposal.
  4. Consumers’ behavior is driven by budget availability. Shopping therapy belongs to the past even for higher economic levels.
  5. Consumers do not go out so often and prefer staying at home.

Low-cost brands, neat organizations and companies that identified and aligned with customers needs, are currently favored.

What is the next phase

Although sales progressively decrease for many companies today, expenses remain almost unchanged and particularly marketing costs, that cannot drive development and progress.

It is therefore self-evident and absolutely clear that some things have to change, in order to overcome obstacles and initiate development parameters.

Our advice to management and company executives is «dare change, spend sparingly and make sure that you levy contributory of your spending».

Our new developed Mi (marketing intelligence) model will certainly help you!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το μάρκετινγκ και η ύφεση στην Ελλάδα

Η οικονομική κρίση και η συνεχιζόμενη ύφεση έχουν ήδη αλλάξει και συνεχίζουν να αλλάζουν τις συνήθειες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Η διαρκώς μειούμενη καταναλωτική δαπάνη έχει διαφοροποιήσει τις αγοραστικές συμπεριφορές και προτεραιότητες, κυρίως πάνω στα εξής:

  1. Το μάρκετινγκ της επιθυμίας ευθυγραμμίστηκε στον άξονα της προσιτής τιμής και η στρατηγική του “best value for less money” κατέχει πλέον δεσπόζουσα θέση.
  2. Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει αναπόφευκτα επηρεάσει τη μέση καταναλωτική δαπάνη, ακόμη και για βασικά ημερήσια αγαθά. Η κατανάλωση γίνεται πλέον μετά από σκέψη και φθηνότερες επιλογές διαρκώς αναζητούνται.
  3. Οι καταναλωτές:
    • πηγαίνουν πιο αραιά για ψώνια και αγοράζουν λιγότερα,
    • αποφεύγουν τις μεγάλες αγορές και περιορίζονται σε ότι έχουν στο πορτοφόλι τους,
    • προσέχουν κάθε χρέωση που γίνεται και κοιτούν με μεγάλη προσοχή τους λογαριασμούς,
    • κυνηγούν τις προσφορές και παραμένουν εξαιρετικά σκεπτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε κάθε νέα πρόταση.
  4. Η συμπεριφορά των καταναλωτών καθοδηγείται από το διαθέσιμο προϋπολογισμό και έχουν πάψει να ψωνίζουν για να αισθανθούν καλύτερα. Το «shopping therapy» ανήκει στο παρελθόν ακόμη και για τα υψηλότερα οικονομικά στρώματα.
  5. Οι καταναλωτές περιορίζουν τις εξόδους και αυξάνουν την παραμονή στο σπίτι.

Σήμερα ευνοούνται οι εταιρείες/μάρκες που έχουν φιλοσοφία χαμηλού κόστους, οι νοικοκυρεμένες επιχειρήσεις και οι εταιρείες που έχουν ταυτιστεί με τις ανάγκες των πελατών τους.

Ποια η επόμενη φάση

Στο σημερινό έντονα ταραγμένο περιβάλλον διαπιστώνουμε ότι σε αρκετές εταιρείες οι πωλήσεις βαίνουν μειούμενες ενώ οι δαπάνες παραμένουν αμετάβλητες. Ειδικά δε οι δαπάνες μάρκετινγκ αδυνατούν να μετατραπούν σε κινητήρια δύναμη ανάπτυξης και προόδου.

Είναι επομένως αυτονόητο και ξεκάθαρο ότι κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν για να ξεπεραστούν τα εσκαμμένα, τα οποία έτσι και αλλιώς δεν φαίνεται ότι μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες σήμερα.

Η δική μας παραίνεση προς τις διοικήσεις των εταιρειών είναι «τολμήστε την αλλαγή, δαπανήστε με φειδώ και φροντίστε να εισπράττετε ανταποδοτικά της προσφοράς σας».

Το νέο Mi (marketing intelligence) μοντέλο που έχουμε αναπτύξει θα σας βοηθήσει!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *