Consumption in an urban world

Shifting demographics are causing a major rebalancing of the engines of global consumption. In the past, an expanding population was a main driver of consumption growth, but now the pace of the world’s population growth is waning.

This means that consumption growth in the period to 2030 will depend overwhelmingly on individuals spending more. It is now even more important to know which consumers will have the purchasing power and the inclination to spend, where they are, and what they want to buy.

Nine groups of consumers to follow

Recent McKinsey’s study finds that just nine groups of “consumers to watch” are projected to generate three-quarters of global urban consumption growth from 2015 to 2030.

Of these, just three groups have the scale and spending power to reshape global demand and the world economy. Together, the 60+ age group in developed economies, those of working age in China and the working age population of North America, are expected to generate half of urban consumption growth to 2030.

Patterns of consumption are becoming more varied and complex and non-related to average consumers in average markets – if there ever were such descriptive terms. Emerging economies with richly varied incomes, cultures, and spending habits are becoming ever more prominent features on the global consumption landscape as incomes rise.

At the same time, income inequality is rising in many countries, which means that companies face the challenge of attracting customers at very different price points. The weight of global consumption is shifting toward services, reflecting the aging of key consumer segments in developed economies and rising incomes in emerging economies. And cities, already very different in their consumer profiles, could diverge even further from one another as population growth slows.

In the face of this ferment of change, companies need to arm themselves with deep knowledge about the geography of consumers as well as the structural drivers of their spending, from ethnic and income trends to the changing timing of major life decisions.


DASO possesses considerable knowhow and expertise in Corporate Strategies’ Diversification that converge the Socio-Demographic factors and the Consumer Expectations to their Disposable Income.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Κατανάλωση σε ένα αστικό κόσμο

Οι δημογραφικές μεταβολές που συντελούνται, προκαλούν μία σημαντική εξισορρόπηση των μηχανισμών της παγκόσμιας κατανάλωσης. Στο παρελθόν, ένας αναπτυσσόμενος πληθυσμός ήταν η βασική κινητήρια δύναμη της αύξησης της κατανάλωσης, αλλά τώρα ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ελαττωθεί.

Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση της κατανάλωσης κατά την περίοδο έως το 2030 θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από τα άτομα που θα μπορούν να ξοδεύουν περισσότερα. Καθίσταται επομένως ακόμα πιο σημαντικό το να γνωρίζουμε ποιοι καταναλωτές θα έχουν την αγοραστική δύναμη και τη διάθεση να δαπανήσουν, όπου και εάν βρίσκονται και ότι και εάν θέλουν να αγοράσουν.

Εννέα ομάδες καταναλωτών προς παρακολούθηση

Πρόσφατη μελέτη της McKinsey διαπιστώνει ότι μόλις 9 ομάδες «καταναλωτών προς παρακολούθηση» προβλέπεται να παράγουν τα ¾ της παγκόσμιας ανάπτυξης της αστικής κατανάλωσης από το 2015 έως το 2030.

Από αυτές, μόνο 3 ομάδες έχουν τη δυνατότητα και την αγοραστική δύναμη να αναμορφώσουν την παγκόσμια ζήτηση και την παγκόσμια οικονομία. Η ηλικιακή ομάδα των 60+ στις ανεπτυγμένες οικονομίες, τα άτομα σε ηλικία εργασίας στην Κίνα και ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να παράγουν το ήμισυ της αύξησης της αστικής κατανάλωσης έως το 2030

Τα μοντέλα κατανάλωσης γίνονται ολοένα πιο ποικιλόμορφα και σύνθετα και αποσυνδέονται από τις θεωρία του «μέσου» καταναλωτή στη «μέση» αγορά – εάν βέβαια οι έννοιες αυτές είχαν κάποιο νόημα. Οι αναδυόμενες οικονομίες με τα ποικιλόμορφα πλούσια εισοδήματα, τις πολιτισμικές διαρθρώσεις και τις αγοραστικές συνήθειες γίνονται όλο και πιο εμφανή χαρακτηριστικά στο παγκόσμιο καταναλωτικό προσκήνιο, καθώς τα εισοδήματα αυξάνονται.

Την ίδια στιγμή, η εισοδηματική ανισότητα αυξάνεται σε πολλές χώρες, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την πρόκληση της προσέλκυσης πελατών μέσα από μία έντονη διακύμανση των τιμών. Το βάρος της παγκόσμιας κατανάλωσης μετατοπίζεται προς τις υπηρεσίες, αντανακλώντας την γήρανση των βασικών τμημάτων των καταναλωτών στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την αύξηση των εισοδημάτων τους στις αναδυόμενες οικονομίες. Παράλληλα οι πόλεις, με τα πολύ διαφορετικά προφίλ των καταναλωτών τους, θα αποκλίνουν ακόμη περισσότερο – το ένα από το άλλο – καθώς η αύξηση του πληθυσμού επιβραδύνεται.

Εν όψει αυτών των σημαντικών αλλαγών, οι εταιρείες πρέπει να οπλιστούν με βαθιά γνώση σχετικά με τη γεωγραφία των καταναλωτών καθώς επίσης και με τους διαρθρωτικούς μηχανισμούς βάσει των οποίων προβαίνουν σε δαπάνες που προέρχονται από τάσεις εθνικές και διαθέσιμου εισοδήματος, κατά τη χρονική διάρκεια των σημαντικών αποφάσεων της ζωής τους.


Η DASO διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία στη Διαφοροποίηση των Εταιρικών Στρατηγικών που συγκλίνουν τους Κοινωνικοδημογραφικούς Παράγοντες και την Ανθρωπογεωγραφία των Καταναλωτικών Προσδοκιών με το Διαθέσιμο Καταναλωτικό Εισόδημα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *