Εταιρική ταυτότητα

Καθώς οι εταιρείες αλλάζουν και μεγαλώνουν – αγοράζουν άλλες, εκχωρούν, συγκεντρώνουν, αποκεντρώνουν, μεταβαίνουν από απλά σε πιο σύνθετα προϊόντα – συνεχώς αναζητούν μηχανισμούς που θα τις κρατήσουν ενωμένες για να μπορούν να εκφράζουν σε όλους αυτούς με τους οποίους ασχολούνται, το τι κάνουν, τι είναι και τι υποστηρίζουν.

Ολοένα και περισσότερο, στην αναζήτηση τους να ενσωματώσουν και να εκφράσουν το τι είναι, ξεκινούν από αυτό που είναι γνωστό ως Εταιρικό Πρόγραμμα Ταυτότητας. Μια νέα Εταιρική Ταυτότητα συνήθως εισάγεται σε εποχές συγχώνευσης, διαφοροποίησης, αναδιοργάνωσης ή εποχές μεγάλων διαρθρωτικών και διαχειριστικών αλλαγών.

Σκοπός της πολύ συχνά είναι, αφού υπογραμμίσει την νέα αίσθηση κατεύθυνσης στο εσωτερικό της περιβάλλον, να καταστεί έκδηλη και στο εξωτερικό της περιβάλλον για να μπορεί να ενεργεί ως καταλύτης, έτσι ώστε οι αλλαγές να μπορούν να συνεχίζουν με την ελάχιστη εσωτερική αποδιάρθρωση και τη μέγιστη αποδοχή.

Τι είναι Εταιρική Ταυτότητα

Εταιρική Ταυτότητα είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να βάλει κάποιος ένα λογότυπο πάνω στα επιστολόχαρτα του ή να βάψει τα φορτηγά του με τα εταιρικά χρώματα.

Μια σωστά μελετημένη εταιρική ταυτότητα, καθιστά πιο εύκολη την πώληση των προϊόντων, ενισχύει την εξεύρεση χρηματοδότησης, υποστηρίζει την τιμή της εταιρικής μετοχής, διατηρεί καλό ηθικό στους εργαζόμενους και γενικά διευκολύνει σημαντικά τις εταιρικές δραστηριότητες κάνοντας την επιχειρηματικότητα ευκολότερη και αποδοτικότερη.

Εταιρική Ταυτότητα είναι το ΣΥΝΟΛΟ μιας Αυτοπαρουσίασης της εταιρείας η οποία εκφράζεται μέσα από την Επικοινωνία, το Προσωπικό, το Επιχειρηματικό Περιβάλλον, τα Προϊόντα και τις Υπηρεσίες. Το κοινό αίσθημα σήμερα, αντιλαμβάνεται την εικόνα κάθε εταιρείας μέσα από την Εταιρική της Ταυτότητα.

Αναγκαιότητα της Εταιρικής ταυτότητας

Ο κάθε άνθρωπος έχει μία ταυτότητα, η οποία προκύπτει από όλες τις αντιληπτές του πράξεις που τον διακρίνουν από κάποιον άλλο. Όπως ακριβώς ο άνθρωπος έτσι και η κάθε εταιρεία έχει μία ταυτότητα που είτε το θέλουμε είτε όχι, η εικόνα της θα προβάλλει αργά ή σύντομα προς το κοινό.

Το εάν η εικόνα αυτή προβάλλει υπέρ της εταιρείας και δημιουργεί το σωστό μήνυμα, εξαρτάται από το πόσο καλά ο κάθε εργαζόμενος μέσα στην εταιρεία αντιλαμβάνεται αυτό που του έχει ζητηθεί από την εταιρεία και το κατά πόσο η απόδοση του κρίνεται ικανοποιητική.

Σε αντίθεση όμως με τον άνθρωπο, η εταιρεία δεν είναι μία μεμονωμένη οντότητα, αλλά μία αφηρημένη έννοια που συναρμολογείται από το σύνολο των ατομικών ταυτοτήτων και την συμπεριφορά των ως μια ομάδα.

Η εταιρική ταυτότητα δεν διαμορφώνεται μόνο από τους εργαζόμενους και τις πράξεις τους αλλά από πολλούς ακόμη παράγοντες που όλοι μαζί συντελούν στην τελική διαμόρφωσή της. Τελικά, είναι αυτό πού μπορεί να δει το κοινωνικό σύνολο, αυτό που παρατηρεί το πελατειακό της κοινό.

Η εταιρεία η οποία ορίζει καθαρούς εταιρικούς στόχους, γνωρίζει τις αντοχές της και τις αδυναμίες της και εφαρμόζει αυτή την γνώση για να συνεισφέρει στο χτίσιμο της επιθυμητής εταιρικής της ταυτότητας, είναι αυτή που θα εδραιώσει σταθερή και συστηματική εικόνα στην αγορά. Με αυτό τον τρόπο θα προσελκύει τις δραστηριότητες που επιθυμεί και θα επιτυγχάνει καλύτερα σε όλες τις προσπάθειες της.

Η δημιουργία Νέας Εταιρικής Ταυτότητας είναι ένα αποφασιστικό βήμα στην ζωή και εξέλιξη κάθε οργανισμού. Όταν αυτή η στιγμή έρχεται, είναι ώρα για Αναζήτηση Ψυχής, καθορισμό Νέων Στόχων, Επανεκτίμηση και Επαναπροσδιορισμό του πήχη και ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.

If we don’t change, we don’t grow. If we don’t grow, we aren’t really living — Anatole France

Η DASO BUSINESS PERFORMANCE ενισχύει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν πρακτικές δεξιότητες και μεθοδολογίες υλοποίησης που απαιτούνται για να προωθήσουν την αλλαγή στο σημερινό ταραγμένο και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Corporate Identity

As corporations change and grow – buy companies, divest, centralize, decentralize, move from simpler to more complex products – they continually search for a glue that will hold them together, that will express to everybody with whom they deal what they do, what they are, what they stand for.

Increasingly, in their search to encapsulate and express what they are, they embark on what has become known as a Corporate Identity Program. A new corporate identity is normally introduced at a time of merger, diversification, reorganization, or a time of profound structural and management changes.

Its purpose very often is to underline the new sense of direction internally, manifest it externally, and act as a catalyst so that changes can continue with the minimum internal dislocation and the maximum acceptance.

What is Corporate Identity

Corporate Identity is something more than putting a logo on the letterhead or paint the trucks with their corporate colors. A well thought out corporate identity makes easier the products selling, enhances access to finance, supports the value of corporate stocks, maintains good morale to employees and generally facilitates corporate activities making business life easier and more efficient.
Corporate identity is an ENTIRE Self-Presentation of the company, expressed through Communication, Human Resources, Business Environment, Products and Services. The picture of a company today is clearly depicted through its corporate identity.

Need for Corporate Identity

Everybody has an identity, resulting from any act perceived that distinguishes him from someone else. Like humans, so that enterprises have an identity – whether we like it or not – the image of which will display sooner or later to the public.

Whether this image is put forward on behalf of the enterprise and it is revealing the right message, depends on how well each and every-one employee understands what the company expects from him to do and to what extent his performance is satisfactory.

Unlike humans however, companies are not isolated entities but a conceptual entity that is assembled from the sum of individual identities and behavior as a group.

Corporate identity is not shaped only by employees and operations but by many other factors that together contribute to the final layout. It is ultimately what the community can clearly observe and the clientele can undoubtedly distinguish.

The enterprise that defines clear business objectives, knows the strengths and weaknesses and applies that knowledge to contribute in building the desired corporate identity, is the one that can establish a stable and consistent picture in the market environment. In this way, this enterprise will attract the desired activities and achieve better performances in all efforts.

The conception of a new Corporate Identity is a crucial step in the life and evolution of each organization. When this moment comes, it is time for soul searching, set of the new objectives, reassessment and DECISION MAKING.

If we don’t change, we don’t grow. If we don’t grow, we aren’t really living. — Anatole France

DASO BUSINESS PERFORMANCE assists businesses to develop practical skills and implementation methods, required to drive change in a highly competitive environment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *