Καθώς οι εταιρείες αλλάζουν και μεγαλώνουν – αγοράζουν άλλες, εκχωρούν, συγκεντρώνουν, αποκεντρώνουν, μεταβαίνουν από απλά σε πιο σύνθετα προϊόντα – συνεχώς αναζητούν μηχανισμούς που θα τις κρατήσουν ενωμένες για να μπορούν να εκφράζουν σε όλους αυτούς με τους οποίους ασχολούνται, το τι κάνουν, τι είναι και τι υποστηρίζουν.
Ολοένα και περισσότερο, στην αναζήτηση τους να ενσωματώσουν και να εκφράσουν το τι είναι, ξεκινούν από αυτό που είναι γνωστό ως Εταιρικό Πρόγραμμα Ταυτότητας. Μια νέα Εταιρική Ταυτότητα συνήθως εισάγεται σε εποχές συγχώνευσης, διαφοροποίησης, αναδιοργάνωσης ή εποχές μεγάλων διαρθρωτικών και διαχειριστικών αλλαγών.
Σκοπός της πολύ συχνά είναι, αφού υπογραμμίσει την νέα αίσθηση κατεύθυνσης στο εσωτερικό της περιβάλλον, να καταστεί έκδηλη και στο εξωτερικό της περιβάλλον για να μπορεί να ενεργεί ως καταλύτης, έτσι ώστε οι αλλαγές να μπορούν να συνεχίζουν με την ελάχιστη εσωτερική αποδιάρθρωση και τη μέγιστη αποδοχή.
Τι είναι Εταιρική Ταυτότητα
Εταιρική Ταυτότητα είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να βάλει κάποιος ένα λογότυπο πάνω στα επιστολόχαρτα του ή να βάψει τα φορτηγά του με τα εταιρικά χρώματα.
Μια σωστά μελετημένη εταιρική ταυτότητα, καθιστά πιο εύκολη την πώληση των προϊόντων, ενισχύει την εξεύρεση χρηματοδότησης, υποστηρίζει την τιμή της εταιρικής μετοχής, διατηρεί καλό ηθικό στους εργαζόμενους και γενικά διευκολύνει σημαντικά τις εταιρικές δραστηριότητες κάνοντας την επιχειρηματικότητα ευκολότερη και αποδοτικότερη.
Εταιρική Ταυτότητα είναι το ΣΥΝΟΛΟ μιας Αυτοπαρουσίασης της εταιρείας η οποία εκφράζεται μέσα από την Επικοινωνία, το Προσωπικό, το Επιχειρηματικό Περιβάλλον, τα Προϊόντα και τις Υπηρεσίες. Το κοινό αίσθημα σήμερα, αντιλαμβάνεται την εικόνα κάθε εταιρείας μέσα από την Εταιρική της Ταυτότητα.
Αναγκαιότητα της Εταιρικής ταυτότητας
Ο κάθε άνθρωπος έχει μία ταυτότητα, η οποία προκύπτει από όλες τις αντιληπτές του πράξεις που τον διακρίνουν από κάποιον άλλο. Όπως ακριβώς ο άνθρωπος έτσι και η κάθε εταιρεία έχει μία ταυτότητα που είτε το θέλουμε είτε όχι, η εικόνα της θα προβάλλει αργά ή σύντομα προς το κοινό.
Το εάν η εικόνα αυτή προβάλλει υπέρ της εταιρείας και δημιουργεί το σωστό μήνυμα, εξαρτάται από το πόσο καλά ο κάθε εργαζόμενος μέσα στην εταιρεία αντιλαμβάνεται αυτό που του έχει ζητηθεί από την εταιρεία και το κατά πόσο η απόδοση του κρίνεται ικανοποιητική.
Σε αντίθεση όμως με τον άνθρωπο, η εταιρεία δεν είναι μία μεμονωμένη οντότητα, αλλά μία αφηρημένη έννοια που συναρμολογείται από το σύνολο των ατομικών ταυτοτήτων και την συμπεριφορά των ως μια ομάδα.
Η εταιρική ταυτότητα δεν διαμορφώνεται μόνο από τους εργαζόμενους και τις πράξεις τους αλλά από πολλούς ακόμη παράγοντες που όλοι μαζί συντελούν στην τελική διαμόρφωσή της. Τελικά, είναι αυτό πού μπορεί να δει το κοινωνικό σύνολο, αυτό που παρατηρεί το πελατειακό της κοινό.
Η εταιρεία η οποία ορίζει καθαρούς εταιρικούς στόχους, γνωρίζει τις αντοχές της και τις αδυναμίες της και εφαρμόζει αυτή την γνώση για να συνεισφέρει στο χτίσιμο της επιθυμητής εταιρικής της ταυτότητας, είναι αυτή που θα εδραιώσει σταθερή και συστηματική εικόνα στην αγορά. Με αυτό τον τρόπο θα προσελκύει τις δραστηριότητες που επιθυμεί και θα επιτυγχάνει καλύτερα σε όλες τις προσπάθειες της.
Η δημιουργία Νέας Εταιρικής Ταυτότητας είναι ένα αποφασιστικό βήμα στην ζωή και εξέλιξη κάθε οργανισμού. Όταν αυτή η στιγμή έρχεται, είναι ώρα για Αναζήτηση Ψυχής, καθορισμό Νέων Στόχων, Επανεκτίμηση και Επαναπροσδιορισμό του πήχη και ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.
If we don’t change, we don’t grow. If we don’t grow, we aren’t really living — Anatole France
Η DASO BUSINESS PERFORMANCE ενισχύει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν πρακτικές δεξιότητες και μεθοδολογίες υλοποίησης που απαιτούνται για να προωθήσουν την αλλαγή στο σημερινό ταραγμένο και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.