Η εκπόνηση Στρατηγικής στις επιχειρήσεις δεν θα μπορούσε ποτέ να ήταν πιο προκλητική ή περισσότερο σημαντική, από ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον μέσα από το οποίο οι εταιρικές στρατηγικές πρέπει να ξεπερνούν αυτά που μέχρι χθες γνωρίζαμε ως όρια.
Εταιρική Στρατηγική είναι το αποτέλεσμα της Στρατηγικής Σκέψης, η οποία είναι μια διαδικασία σχεδιασμού που εφαρμόζει την Καινοτομία, το Στρατηγικό Σχεδιασμό και τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό. Στρατηγική σκέψη είναι μια ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ που εστιάζει στην ανεύρεση και αξιοποίηση μοναδικών ευκαιριών για τη δημιουργία ελκυστικότερων αποδόσεων των επενδυόμενων κεφαλαίων και προστιθέμενης αξίας στους μετόχους.
Ολοένα και περισσότεροι μάνατζερ διαπιστώνουν σήμερα ότι οι εμπειρίες του παρελθόντος δεν είναι πάντα η καλύτερη βάση για την ανάπτυξη μελλοντικών στρατηγικών, ενώ η αποτελεσματικότητα δημιουργίας αξίας στους πελάτες αρχίζει να γίνεται παρελθόν.
Η λειτουργία του Στρατηγικού Σχεδιασμού, αν και σημαντική, τείνει να απαντήσει στο πώς και πότε του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και σπάνια συλλαμβάνει την ουσία του τι σημαίνει να σκέπτεται κάποιος στρατηγικά.
Στο σημείο καμπής αυτό έρχεται να συνδράμει η Στρατηγική Σκέψη που αποτελεί το τί και γιατί της Διαδικασίας Σχεδιασμού και απαντά στο ερώτημα: Τι θα πρέπει να κάνουμε, και γιατί;
Η Στρατηγική Σκέψη απαιτεί Καινοτομία, Δημιουργικότητα και Πρωτοτυπία και λαμβάνει υπόψη Ικανότητες και Δεξιότητες, Προϊόντα και Προσφορές, Περιβάλλον και Βιομηχανία, Αγορές και Πελάτες, Ανταγωνιστές και Υποκατάστατα και τέλος Προμηθευτές και Αγοραστές.
Η Στρατηγική Σκέψη περιλαμβάνει μια εμπεριστατωμένη φάση έρευνας που αναλύει και εξετάζει τις φωνές των πελατών και τις εναρμονίζει με καλύτερες λειτουργικές και παραγωγικές πρακτικές.
Η Στρατηγική Σκέψη είναι μια ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ όλων αυτών που κάνουμε στους διάφορους ρόλους μας, παράλληλα με την διαδικασία κατανόησης των πελατειακών αναγκών και διασφάλισης ότι όλα αυτά μαζί, συνδέονται με σαφώς καθορισμένες στρατηγικές επιταγές.
Έλλειψη στρατηγικής σκέψης σήμερα, σημαίνει ότι μπορεί να μην υπάρχει επιχείρηση αύριο!
Επομένως:
- Στρατηγική Σκέψη είναι το τί και το γιατί αυτού που πρέπει να γίνει
- Στρατηγικός Σχεδιασμός είναι το πώς και το πότε
- Επιχειρησιακός Σχεδιασμός είναι το αναλυτικό πλάνο του πώς και πότε
Seeing what others do not see is called brilliance, knowing what others do not know is called genius. — Sun Tzu in “The Art of War”
Η μεθοδολογία DASO™ βοηθά τις διοικήσεις και το ανώτερο μάνατζμεντ στη διαμόρφωση μιας δυναμικής και ευέλικτης στρατηγικής που αιφνιδιάζει τον ανταγωνισμό.