Change management

The world’s 500 largest companies generated $33.3 trillion in revenues and $2.1 trillion in profits in 2019. Together, this year’s Fortune Global 500 companies employ 69.9 million people worldwide and are represented by 32 countries.

However, only twelve percent (12%) of the companies, included in the Fortune 500 in 1955, still exist today. The reasons are many: markets have changed and transformed, companies have merged, new business models have evolved, new competitors have been created and so on.

Change Management is Life Management!

“It is not the strongest of the species that survives; nor the most intelligent. It is the one that is most adaptable to change” according to Darwin’s theory of evolution.

In a continuously changing new world, the only market is our planet. Customers are transformed from consumers into co-creators of value and products. Competitors are both clients, consultants and partners and the boundaries between companies become blurred and indistinguishable.

More than forty years of research at Harvard Business School  suggest that the one under-appreciated parameter, so many organizations underestimated, is the innefficiency of their organizational structures to adapt to the new world conditions, that change very rapidly.

Can your organization structure manage Change?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Διαχείριση αλλαγής

Οι 500 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου δημιούργησαν έσοδα 33,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 2,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019. Μαζί, οι φετινές εταιρείες του Fortune Global 500, απασχολούν 69,9 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως και εκπροσωπούνται από 32 χώρες.

Παρόλα αυτά, μόνο δώδεκα τοις εκατό (12%) των εταιρειών, που περιλάμβανε το Fortune 500 το 1955, υπάρχουν ακόμη σήμερα. Οι λόγοι πολλοί: οι αγορές άλλαξαν και μετατράπηκαν, οι εταιρείες συγχωνεύτηκαν, τα επιχειρηματικά μοντέλα εξελίχθηκαν, δημιουργήθηκαν νέοι ανταγωνιστές κ.ο.κ.

Διαχείριση Αλλαγής σημαίνει Διαχείριση Ζωής!

Γιατί “αυτός που τελικά επιβιώνει, δεν είναι  ούτε ο δυνατότερος, ούτε ο εξυπνότερος, αλλά αυτός που ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στην Αλλαγή”, σύμφωνα με την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου.

Στο νέο κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, μόνη αγορά είναι ο πλανήτης. Οι πελάτες μετατρέπονται από καταναλωτές σε συνδημιουργούς αξίας και προϊόντων. Οι ανταγωνιστές είναι ταυτόχρονα πελάτες, σύμβουλοι και συνεργάτες και τα όρια μεταξύ των επιχειρήσεων καθίστανται δυσδιάκριτα και ασαφή.

Περισσότερο από σαράντα χρόνια έρευνας από το Harvard Business School υποδηλώνουν ότι μία υποεκτιμημένη αιτία, που τόσοι πολλοί οργανισμοί εξαφανίστηκαν από το προσκήνιο, είναι ότι δεν διέθεταν την οργανωτική δομή για να προσαρμοστούν σε ένα κόσμο που άλλαζε συνεχώς και όλο πιο γρήγορα.

Μπορεί η δική σας δομή να διαχειριστεί την Αλλαγή?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *