Η αποτελεσματική λειτουργία των επιχειρήσεων στηρίζεται πρωτίστως στο σωστά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο υλοποιεί τις εταιρικές πολιτικές και ανταπεξέρχεται στις πολυάριθμες και πολύπλοκες απαιτήσεις της καθημερινότητας.
Επειδή όμως οι δομές της αγοράς αλλάζουν καθημερινά και γρήγορα, σε όλες τις πτυχές τους, οι εταιρείες τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις, σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο και κινδυνεύοντας να βγουν εκτός πορείας. Χαμένος χρόνος και σπάταλη πόρων είναι συνήθως η πραγματικότητα για μία εταιρεία στην οποία η ενασχόληση στη διαχείριση της καθημερινότητας αποτελεί αυτοσκοπό.
Η επιχείρηση οφείλει καταρχήν να οργανώσει κατάλληλα τους 4 βασικούς πυλώνες των λειτουργιών της (Προγραμματισμό, Οργάνωση, Διοίκηση και Έλεγχο) και τα διάφορα τμήματα της (παραγωγή, εφοδιαστική αλυσίδα, διάθεση, έρευνα & ανάπτυξη κτλ.) ώστε να λειτουργήσει σαν ένα άρτια συντονισμένο σύστημα.
Και αυτό πρέπει να το πράξει κάτω από μια συγκεκριμένη στενότητα πόρων (ανθρώπινων, κεφαλαιουχικών και χρηματοδοτικών), τους οποίους θα κατανέμει σε κάθε επιμέρους λειτουργία της ύστερα από μια ανάλυση των δυνατοτήτων της και επιθυμιών της.
Μόνο με τον τρόπο αυτό, η επιχείρηση θα είναι σε θέση να υλοποιήσει επιθυμητά αποτελέσματα.
Μια επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργεί ούτε άναρχα αλλά ούτε και βασιζόμενη στην τύχη. Η διασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας και της υλοποίησης των επιθυμητών αποτελεσμάτων, απαιτεί την ύπαρξη ενός σχεδίου.
Το σχέδιο αυτό ονομάζεται ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ή BUDGET και αποτελεί την ποσοτική έκφραση του τρόπου δράσης για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης βάση των συγκεκριμένων πόρων που διαθέτει.
Εργαλείο Διοίκησης
Το budget είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία Διοίκησης και αποτελεί την Οικονομική Κατάσταση που εκφράζει την Εταιρική Στρατηγική σε αριθμούς.
Μέσα στο budget αποτυπώνονται αναλυτικά όλες οι εισροές, οι εκροές, οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις που προϋπολογίζεται ότι θα έχει μια επιχείρηση, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το οποίο αποτελεί τμήμα του Μεσοπρόθεσμου Στρατηγικού Σχεδιασμού.
Οι επιμέρους προϋπολογισμοί και τα προγράμματα που συντάσσονται για να διαμορφώσουν το Συνολικό Προϋπολογισμό έχουν ως εξής, ανά τομέα:
Α. Τομέας Πωλήσεων
1. Προγραμματισμός Πωλήσεων
2. Προϋπολογισμός Πωλήσεων
3. Προϋπολογισμός Δαπανών Πωλήσεων
Β. Τομέας Εργοστασίου
1. Προγραμματισμός Παραγωγής
2. Προϋπολογισμός Παραγωγής
3. Προϋπολογισμός Δαπανών
4. Προγραμματισμός Αγορών
5. Προϋπολογισμός Αποθεμάτων
6. Προϋπολογισμός Κόστους Πωληθέντων
Γ. Τομέας Στρατηγικής Ανάπτυξης
1. Στρατηγικός Σχεδιασμός
2. Επιλογή Έργων και Διεκπεραίωση
3. Προϋπολογισμός Έρευνας και Ανάπτυξης
Δ. Τομέας Οικονομικών
1. Προϋπολογισμός Εξόδων/Δαπανών Διοίκησης
2. Προϋπολογισμός Εξόδων Διάθεσης
3. Προϋπολογισμός Κόστους Χρηματοοικονομικής Λειτουργίας
4. Προϋπολογισμός Παγίων και Επενδύσεων
5. Προϋπολογισμός Ταμειακών Ροών – Cashflow
6. Προϋπολογιστική Κατάσταση Αποτελεσμάτων – P&L
7. Προϋπολογιστική Κατάσταση Ισολογισμού
Ο προϋπολογισμός αποτελεί για την επιχείρηση ένα «καλούπι», βάση του οποίου θα «χτιστεί» το «έργο», δηλαδή θα πραγματοποιηθούν τα σχέδια της. Το καλούπι όμως δεν αποτελεί το «έργο», αλλά έναν οδηγό πραγματοποίησης του «έργου». Το «έργο» θα είναι πάντα απόφαση της Διοίκησης και θα εκφράζει πάντα την επιχειρησιακή προοπτική και όχι μια προϋπολογιστική μεθοδολογία.
Η DASO με την πολυετή εμπειρία, την άρτια γνώση της αγοράς και τη συνδυαστική μοντελοποίηση Sales_Insights, συνεργάζεται στενά με το στελεχιακό δυναμικό των επιχειρήσεων και βοηθά στην κατάρτιση του Budget, την παρακολούθηση των αποκλίσεων και την εκπόνηση άμεσων διορθωτικών ενεργειών για την επίτευξη των στόχων.
Κλείστε έγκαιρα θέσεις τώρα στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα κάνοντας κλικ στο “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ”