Για να δημιουργεί και να ικανοποιεί πελατειακές ανάγκες με επικερδή τρόπο στο σημερινό έντονα ανταγωνιστικό και ταραγμένο περιβάλλον, το μάρκετινγκ πρέπει να ακολουθεί διαδικασίες στρατηγικής επιχειρησιακής μονάδας.
Διαφορετικά, το μάρκετινγκ εκλαμβάνεται ως δαπάνη πολυτελείας και αποτελεί κάθε φορά τον πρώτο στόχο περικοπών, ακυρώνοντας έτσι πρωτοβουλίες της διοίκησης για την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.
Μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα;
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι ξεκάθαρα καταφατική.
Ναι, μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, με την προϋπόθεση ότι όλοι καταλαβαίνουμε για ποιο πράγμα μιλάμε και βλέπουμε όλοι τον ίδιο στόχο.
Ο ρόλος μας έγκειται στην ανάπτυξη και επίβλεψη μιας ομάδας που να καταλαβαίνει τι γίνεται στην αγορά, έτσι ώστε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά.
Δυστυχώς αρκετές φορές έχουν παρεξηγηθεί οι έρευνες αγορών ως εργαλεία και πολλοί τις χρησιμοποιούν για να καλύπτουν τις αποτυχίες τους. Έχω πολλές φορές τονίσει ότι δεν υπάρχει καταναλωτής σήμερα που να γνωρίζει αυτό που ακόμα δεν υφίσταται.
Αυτό είναι δουλειά των επιχειρήσεων, όχι μέσα από το διαχειριστικό μάρκετινγκ, αλλά μέσα από την καινοτομία, μέσα από το τολμηρό και δημιουργικό μάρκετινγκ.